Spremenite vaše potencialne stranke v zadovoljne in zveste kupce
Preden se lotite e-poštnega marketinga je smiselno razmisliti o vaših pričakovanjih in ciljih trženja.
Kratkoročno najbolj učinkovita so izključno prodajna sporočila. Toda ta pristop v sebi skriva past: začetni odziv bo res velik, bo pa s časom začel hitro upadati. Izgubljene kupce boste zelo težko dobili nazaj in škoda bo nepopravljiva. E-poštna prodaja na dolgi rok ne prinaša uspeha.
Zato vam svetujemo, da pri e-poštnem marketingu ne razmišljate le o naslednjem sporočilu in najhitrejših učinkih. Za dolgoročni uspeh je potreben razmislek o strategiji e-poštnega marketinga in kako ga boste vključili v vaš celotni splet tržnega komuniciranja.
Kakšna je struktura vaših potencialnih strank? Kako boste nagovarjali nove kontakte? Morda boste večjo pozornost namenili zadrževanju obstoječih kupcev?
Razmišljajte dolgoročno in si postavite jasne strateške cilje!
Bi vam pri prodaji lahko koristilo, če bi se potencialne in obstoječe stranke obrnile na vas, ko bi potrebovale nasvet z vašega področja? Se večina vaših kupcev zadovolji z osnovnim izdelkom, čeprav bi jim zelo prav prišli tudi sorodni izdelki? Morda si želite, da bi vas stranke pogosteje priporočale svojim prijateljem?
Razmislek o teh in podobnih vprašanjih vam bo dal odgovor, kako stopiti korak naprej od klasičnih »e-novic«! Seveda vam lahko pri tem tudi pomagamo.
Z redno uporabo e-poštnega marketinga začnite šele, ko se boste odločili, kaj želite z vašo komunikacijo prek e-pošte doseči.
Zakaj bi nekdo sploh želel prejemati vaša sporočila?
Ker bi vas rad bolje spoznal? Žal malo verjetno. Ker boste mogoče ponudili dodaten popust? Prav gotovo, vendar...
...ne pozabite, da vam zaupan elektronski naslov omogoča, da lahko prejemnika tudi postopoma približate k morda bolj izobraženem nakupu. Kasneje tudi k nakupom komplementarnih izdelkov in, jasno, k ponovnim nakupom v vašem podjetju.
Kako boste dosegli, da bodo vaši prejemniki z zanimanjem prebirali vaša sporočila še več let, ne glede na to, ali bodo vaši redni kupci, ali ne?
Ključna je vaša dodana vrednost. Postanite strokovnjak!
Strokovnjak svojega področja ste seveda že sedaj, le še vsebino vaših sporočil začnite pripravljati z vidika strokovnjaka namesto prodajalca. Delite del svojega znanja, vendar z razumljivimi besedami (brez žargona). Zgradite si strokovno avtoriteto in pridobite zaupanje svojih prejemnikov.
Največji učinki e-poštnega marketinga bodo prišli, ko ne boste več osredotočeni le na prodajo.
Vaše kontrolno vprašanje:
Katere koristne in zanimive informacije sem vključil/a v sporočilo še za prejemnike, ki se za nakup naših izdelkov tokrat še ne bodo odločili?
Podatke vaših kupcev že zbirate sproti, ne? (Če še ne, pričnite čimprej!)
Kako do elektronskega naslova oseb, ki še niso vaše stranke? Praktično kakorkoli, poskrbite le, da boste pridobili tudi dovoljenje za pošiljanje promocijskih sporočil. Z eGlasnikom smete izvajati le zakoniti email marketing.
Vaše vodilo:
Sporočila pošiljam le tistim, ki jih želijo prejemati in jih pričakujejo.
Nove prejemnike lahko zbirate na vsakem koraku:
Pri tem vsaj na kratko razložite kakšno vsebino pripravljate in kako pogosto jo bodo prejemali. Ustvarite pričakovanja in seveda zagotovite, da se bodo lahko v vsakem sporočilu odjavili, če vaših sporočil zaradi kateregakoli razloga ne bi želeli več prejemati.
Vse vaše informacije preprosto niso primerne za vse prejemnike.
Vaše prejemnike lahko razdelite na podlagi najrazličnejših kriterijev. Za začetek lahko ločite med seboj kupce, dobavitelje in poslovne partnerje. Nadaljujete lahko z razvrščanjem prejemnikov po področjih zanimanja, po fazah nakupnega procesa, demografsko in podobno.
Bolj natančno kot boste »ciljali«, na boljši odziv prejemnikov boste naleteli!
Z naprednimi sistemi za email marketing kot je eGlasnik lahko zelo enostavno spremljate aktivnost vaših prejemnikov in svoja sporočila prilagodite njihovim željam. Ni razloga, zakaj ne bi vaših rezultatov neprestano izboljševali.
Naj bo to dovolj za začetek. Z veseljem pa vam svetujemo tudi na vašem konkretnem primeru.
Kljub zavidljivim statistikam pa je osredotočenje izključno na email marketing le redko najboljša izbira. Usklajevanje vaših sporočil prek vseh komunikacijskih kanalov, ki jih uporabljate v vašem podjetju ostaja zelo priporočljivo. Vsak kanal ima svoje prednosti in slabosti, zato se med seboj lahko odlično dopolnjujejo. Vaš email marketing pa naj v okviru celotnega komunikacijskega spleta odigra ključno povezovalno vlogo.
"Email is the prefered method of commercial communication by 74% of all online adults"
Merkle, View From the Digital Inbox 2011 (2011)
"43% of mobile email users check email four or more times per day, compared to 29% of those who do not use mobile email."
Merkle, View From the Digital Inbox 2011 (2011)
"75% of daily social media users said email is the best way for companies to communicate with them, compared to 65% of all email users."
MarketingSherpa (2010)